اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| اعمال ممنوعیت چاپ کاغذی پایان‌نامه امسال امکان‌پذیر نبود

پس از اینکه چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ برای سال‌های آینده ممنوع شد، برخی کاربران فارس پیشنهاد کردند این ممنوعیت از امسال اجرا شود که معاون وزارت علوم در پاسخ به این درخواست، گفت: دانشجوهای امسال نزدیک به دفاع هستند و امکان اجرای طرح برای امسال نبود.

فارس من| اعمال ممنوعیت چاپ کاغذی پایان‌نامه امسال امکان‌پذیر نبود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من درخواست کردند که ممنوعیت چاپ کاغذی پایان‌نامه را امسال هم اجرا شود.

کاربران در این سوژه نوشته‌اند: «در خبرها آمده که وزارت علوم در راستای سیاست‌های دولت و با عنایت به عزم دستگاه آموزش عالی در کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و دستیابی به اهداف برنامه مدیریت سبز و همچنین توجه به نقش آموزش عالی در بهینه‌سازی رفتار‌های صحیح در جامعه، لازم است کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سال تحصیلی آینده نسبت به حذف و ممنوع کردن چاپ کاغذی پایان نامه‌ها و رساله ها، گزارش‌های علمی، گزارش‌های درسی و یا تکالیف آموزشی رایج در همه مقاطع و رشته‌ها اقدام کنند. با توجه به نیاز کشور و یارانه کاغذ و در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی این طرح باید از امروز اجرا شود دلیل عدم اجرا این طرح خوب از امروز چیست؟ کار خوب را هرچه دیرتر شروع کنید از ارزش آن کار کاسته خواهد شد پس شایسته است طرح ممنوعیت چاپ کاغذی پایان نامه از همین امروز اجرایی شود نه تا چندین ماه دیگر به تعویق بیافتید. خواهشمندیم این مسئله را از مسئولین وزارت علوم پیگیر باشید. باتشکر

خبرنگار فارس این خواسته را از مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری کرده است.

محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پاسخ به این درخواست، گفت: اجرای این طرح برای امسال امکان‌پذیر نیست، زیرا دانشجویانی که امسال دانشجو هستند باید حداکثر تا پایان این ماه یا برخی با فرصت بیشتری که داده می‌شود، حداکثر در شهریورماه دفاع کنند و همه ساختار تنظیم شده است.

وی گفت: حتی برخی دانشجوها هم براساس پایان‌نامه‌های کاغذی، کارهایشان را انجام داده باشند. از این رو فرصتی داده شده که برای سال آینده بتوانند برنامه‌ریزی کنند. اگر می‌گفتیم که طرح امسال اجرا شود، شاید موفقیت خوبی به همراه نداشت و دانشگاه‌ها دچار مشکل می‌شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول